Taís Koshino,1992, Brasília, Brazil. 

Visual artist, Bachelor in Social Communication (2015) and Master in Visual Arts (2022) from the University of Brasília. My poetic research revolves around contemporary drawing in the in-between space, on the borderlands, as a possibility of dissolving binarisms and perceiving the impermanence. I explore this space in different physical and digital supports through drawing, painting, video, installation and interactive works. I participated in group exhibitions, residencies, fairs, exhibitions and publications in Brazil, Portugal, Chile, United States, Japan and Germany.

Artista visual, bacharela em comunicação social (2015) e mestra em Artes Visuais (2022) pela Universidade de Brasília. Sua pesquisa poética é ao redor do desenho contemporâneo no espaço-entre, de fronteira, como uma possibilidade de dissolução de binarismos e percepção da impermanência. Explora esse espaço em diferentes suportes físicos e digitais a partir do desenho, pintura, vídeo, instalação e obras interativas. Participou de exposições coletivas, residências, feiras, mostras e publicações no Brasil, Portugal, Chile, Estados Unidos, Japão e Alemanha.

instagram           |           twitter

contact: taiskoshino@gmail.com

 

selected art exhibitions | exposições selecionadas
• FEMGEN, Art Basel Miami, 2022, colective;
• Delírios Digitais, Bienal de Arte Digital 2022, Oi Futuro, Rio de Janeiro 2022, colective;
• Pupila Dilatada 3, online, 2022, colective;
• State of afairs, online, Bica + GUAVA, 2022;
• Tácito, Biblioteca da Universidade Católica de Brasília, Brasília, Brazil, 2022, colective;
• Até onde a vista (des)cansa, Vilarejo 21, Brasília, Brazil, 2022, colective;
• Human+Machines, Art Basel Miami, 2021, colective;
• Jardim, Guava Gallery, online, 2021, individual;
• Rip, Homeostasis online platform, 2021, colective;
• “Pupila Dilatada”, Hic et nunc online platform, 2021, colective;
• Voragem, Guava Gallery, online, 2020, individual;
• クラゲ (kurage): água viva, Itoshima, Japan, 2019, individual;
• “O mundo é mesmo muito grande assim”, Parque Lage, Rio de Janeiro, Brazil, 2019, colective;
• “Coisas mais ou menos mal feitas”, A Pilastra, Brasília, Brazil, 2018, colective;
• Transborda Brasília Contemporary Art Prize, with Coletivo Desculpinha, Caixa Cultural, Brasília, Brazil, 2016, colective;
• Mil house: end/ateliê/tv with Coletivo desculpinha, Espaço Piloto, Brasília, Brazil, 2015, colective.

award nominations | nomeações em prêmios
• Selected in Convocatória Des.Gráfica/2017, promoted by Museum of Image and Sound, São Paulo, Brazil, 2017;
• Finalist, with Coletivo Desculpinha, at the Transborda Brasília – Contemporary Art Prize, 2016;
•Finalist, with the publication Coral, at Prêmio Miolo(s), São Paulo, Brazil, 2015.

main books | principais publicações

• Mas ainda vivos in Plaf #7, São Paulo, Brazil, 2022;
• For the Right to Exsist, Movements and Moments, Goethe Indonesia, 2021;
• Terra Devastada in Ragu, CEPE, Recife, Brazil, 2021;
• Batchan, Sapata Press, Brazil/Portugal, 2020;
• Ejercicios eróticos a distancia, Comunidade Obscenica, Santiago, Chile, 2019.
• Cápsula, O quiabo, Belo Horizonte, Brazil 2019;
• Ainda ontem, Des.gráfica MIS/SP, São Paulo, Brazil, 2017;
• Teneusa, Topografias, Piqui, Brasília, Brazil, 2016;
• Sem título, Lisboa é very very typical, Chili com carne, Lisboa, Portugal, 2015;
• Coral, Selo Piqui, Brasília, Brazil, 2015;
• Attempt #37, Zine still without name #2, Kitokia Grafika, Lithuania, 2014;
• mr spoqui #41, Lisbon, Portugal, 2013;